tisdag 3 juni 2014

Telefonsamtal från Martin Stenmarck och krämig jordgubbspaj i rosa

Formen är från Vitrinskåpet

Muggarna är av märket Mynte, likaså den översta skålen.

Vilken helg, sol, svenska gubbar, telefonsamtal från Martin Stenmarck och allt i rosa, kan det bli trevligare?

Jag såg att jag hade flera missade samtal i min mobil och trodde att det var någon som ville förvalta mina pensionspengar. Det ringde igen och gissa om jag blev förvånad när jag hörde att det var Martin Stenmarcks röst, det var ett förinspelat samtal men hans röst var trevlig att lyssna på. Han ville att jag skulle se hans nya film, Kärlek Deluxe. Sedan ringde han fyra gånger till och då spelade det ingen roll att han hade en trevlig röst, till slut lade jag på "i örat" på honom. Har ni också fått ett samtal? 



Krämig jordgubbspaj                           Ugn: 200 grader

Pajskal: 
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 dl strösocker
100 g smör
1 st ägg

Fyllning:
250 jordgubbar
3 dl gräddfil
2 st ägg
1 dl strösocker
2 tsk vaniljsocker

Blanda alla ingredienser till pajskalet i en matberedare och blanda väl. Tryck ut degen i en smord pajform.
Fördela jordgubbarna ovanpå, dela ev. de stora gubbarna.
Blanda sedan ihop alla ingredienser till fyllningen och häll den över gubbarna.
Grädda i 25-35 min, provstickan ska vara torr men kakan ska fortfarande "dallra".
Toppa pajen med jordgubbar.

Servera med vaniljglass. 
Tips! Prova en glass med smak av ägglikör.



Trevlig kväll!

Kram ♡♡♡




1 kommentar:

  1. Mums, vad gott det låter! Just nu går jag på ett viktminskningsprogram, så denna får vänta....lite för mycket gott i den! :)
    Men jag sparar receptet och testar den senare i sommar....
    Kram Jennica

    SvaraRadera