tisdag 26 augusti 2014

Att fira lite

Hej på er!

Vardagen kom som, ursäkta mig, en käftsmäll och jag stressar runt och försöker hitta rytmen och komma i fas. Just nu önskar jag att dygnet hade fler timmar, jag hinner inte!

I dag har vi försöka släppa alla måsten och grattat J. Egentligen grattade vi honom i söndags och ska gratta honom igen på fredag, men det är i dag som han fyller "på riktigt". Vi har ätit hämtmat, det vill säga thaimat, och mumsat tills vi inte orkade röra oss. Det har blivit mycket onyttigheter, man vill gärna unna sig något gått när det är helg.

I söndags åt vi varm smörgåstårta som T gjorde alldeles själv och det var en stolt tjej som bjöd sin rörda pappa på middag. Efter det gick vi loss på en mjölkchokladkladdkaka med glass. Nu behöver jag verkligen röra på mig, ännu ett måste....

Made By T

Så här gör jag smörgåstårtan.

200 grader

6 halvor Hönekaka
1 purjolök
300 g champinjoner 
1 paprika i valfri färg
300 g bacon (jag tog kalkon)
1 ask Cantadou vitlöksost  
5 dl crème fraiche
Salt & peppar
4-5 tomater
Riven ost - i massor!

Stek purjo, champinjoner, kött och paprika i en stekpanna. Om du använder skinka eller kalkon tillsätts det sist, före mejeriprodukterna.
Dra av pannan från värmen och blanda i vitlöksosten, crème fraiche, salt och peppar.
Bred röran i två lager. Sista kakan, den som ligger överst, ska inte ha någon fyllning, bara smör.
Skiva eller hacka tomaterna och lägg dem på den översta kakan, toppa med riven ost.
Grädda i 200 grader i 20 minuter, osten ska få lite färg. 
Servera med sallad.


Sköt om er!

Kram Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar