söndag 17 augusti 2014

Första arbetsveckan avslutades med ögongodis

Hej på er!

Jag är ledsen för tystnaden! Första arbetsveckan var intensiv och tog på krafterna. Vi började med att träffas i skogen, eller rättare sagt att övernatta i stugor mitt ute i skogen. Det var trevligt, inga mygg och inga höghöjdsbanor utan trevligt sällskap och god mat. Sedan har veckan rullat på med överlämnande, planering och kopiering. Veckans sista dagar spenderar jag i vår huvudstad och det var Formex som stod i centrum.

Formex var som vanligt trevligt och inspirerande och jag ser redan fram emot nästa besök. Lite nytt är på väg in i webbutiken och det är spännande. Det blir både bling-bling och mys till höstmörkret. Nyfiken? Redan nästa vecka kommer den första leveransen till Vitrinskåpet och höstens nyheter kommer från både nya och "gamla" leverantörer, håll utkik! Jag kan avslöja att det "nya" kanske inte riktigt har samma stil som det vi har. Nu har vi breddat utbudet så att det ska passa fler. Jag ser fram emot att få visa er det fina och presentera våra nya leverantörer.

Jag packade lätt och hade inte med mig min kära kamera och det ångrade jag naturligtvis. Det råder fotoförbud inne på Formex, undantag är om företagen själva vill att besökare lägger ut bilder på sina bloggar, Facebook, Instagram etc. Några bilder tog jag och visst är det fina saker? Färgmässigt är det fortfarande koppar, svart och vitt som dominerar. Det är också väldigt mycket textil i geografiska mönster (t. ex. Elce Stockholm). Det fanns så mycket ögongodis och det är tur att utställarna inte har försäljning av sina produkter, då skulle det bli gröt här hemma resten av terminen. 

  Det kanske verkar konstigt men inget av det jag nu kommer visa finns i butiken, hos våra leverantörer fanns ingen skylt om att det var ok att fota. Tråkigt men ok. Jag tänkte att bilderna nedan kan ge en fingervisning om hur det kan se ut på Formex. Beklagar bilderna men min mobil är gammal och har en dålig kamera.
Interstil - interiör
Visst är det fint med vitt och svart?
TGH Home & Interior
TGH Home & Interior
Ni vet, jag och mina renar. Tänk er en renfamilj i guld....

Vi avslutade kvällen på Al Forno Italiano och åt tapas. Det finns flera Al Forno i vår huvudstad, vi åt på den som ligger precis utanför T-centralen och det passade oss bra eftersom hotellet vi bodde på ligger vid WCT. När vi betalat notan öppnade sig himlens portar och det blixtrade och dundrade samtidigt. Det vräkte ner regn och gatorna förvandlades till mindre floder. Jag vet att Stockholm brukar kallas nordens Venedig men har aldrig upplevt det förrän i helgen.
Gambas

Besöket avslutades som vanligt med något gott från Starbucks. Det bästa med Starbucks är att det går snabbt och smidigt trots kö och att allt går att få laktosfritt. Gillar!

Chocolate Cookie Crumble (with whipped cream)
Nu sitter jag här i köket och vilar mig, det känns i kroppen att veckan kickstartade. I morgon möter jag eleverna och det ska bli spännande. Det är skönt med vardagens alla rutiner och ännu skönare med känslan av att ha en ledig helg framför sig, det blir ingen riktig #fredagsmyskänsla när det är semester. Dock fasar jag/vi för övergången från sommarlovets sena kvällar och förskola/skola tidiga mornar. Jag och J har rustat oss med tålamod och öronproppar, det sista är ett skämt men kanske kommer det att behövas.

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar