söndag 31 augusti 2014

Fotoutmaning vänner mellan - Min sommar

Hej på er!

Sista augusti och en varm, härlig sommar har passerat. Solen skiner men det känns att vindarna är friskare och kyligare. 

Det är dags för fotoutmaningen och temat är: Min sommar. Det är svårt att sätta ord på min sommar, den har bland annat bestått av värme, känslor, skratt, utflykter, mat och kärlek. Och hur får man plats med allt i ett inlägg? 

I år har jag fullkomligen frossat i det röda, det fanns alltid minst en liter gubbar i kylen och i hallonbuskarna hängde de små söta. Den lilla bakar gärna och vi har fikat oss genom (ytterligare en) sommaren.
Naturligtvis har vi ätit gott i värmen, mest sallader i olika varianter. Ni som tittat in här hos mig under sommaren vet att vi försökt haft tema på helgerna och vi har "ätit" oss runt i södra Europa. Det blev en sväng till bland annat Italien, Spanien och Frankrike. "Jag håller dig i stjärten" har blivit en favorit.
Det var länge sedan jag badat så mycket som jag gjort den här sommaren. Både i sjöar, pooler och i hav. Jag tycker om sjöarnas varma vatten, havets vågor och barnens glädje när de åker vattenrutschkana.
Fler bidrag hittar du här och här.

I morgon är det september och dagarna blir kortare.

Kram på er!

8 kommentarer:

  1. Så mycket gott på dina bilder! Här lyser solen med sin frånvaro och regnet öser ner men nog finns det hopp om en fin höst och många fina dagar än.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder från din sommar. Åse

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga sommarbilder. Så fint du har haft det. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder! Och vilken härlig tolkning med det röda!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  5. Här blir man både hungrig och badsugen när man ser dina fina sommarbilder!=)

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder på din sommar!
    Kram Helén

    SvaraRadera
  7. Dina bilder är underbara. Kul att äta efter tema. Den snor jag direkt. Ha en fortsatt fin vecka. Kram Kristina

    SvaraRadera