söndag 26 oktober 2014

Fotoutmaning vänner emellan - färg

Ny söndag, ny fotoutmaning och dagens tema är färg.

I oktober har färgen varit rosa och jag vet att det är många som känner ett helt" register" av känslor, allt från smärta, ovisshet, hopp och omtanke. Mitt bidrag blir en blandning av nytt och gammalt, ett kollage har jag visat i ett tidigare inlägg. Jag visar den igen för att jag tycker att det är viktigt. Det är skrämmande att så många drabbas och all hjälp till forskning behövs.
Fler bidrag finns här och här. Titta gärna in!

I dag fick vi sova en timme längre, den yngsta sov till halv åtta och vi åt en frukost till tända ljus och Nyhetsmorgon. T hade feber i går men verkar piggare i dag och är uppe och pysslar, skönt!

Fin söndag till er!

Kram Lena H

7 kommentarer:

  1. Fint bidrag på färg. Visst är det många känslor kring rosa. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Härligt inlägg i färgen rosa. Som du skriver, den väcker känslor men är vacker.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  3. Älskar dina bilder och rosa i alla nyanser är min favofärg, kram Karin

    SvaraRadera
  4. Bilder med Rosa bandet tema är alltid lika viktiga, men att oktober finns som en extra påminnelse är gott.
    Ha det bäst!
    Kristina

    SvaraRadera
  5. Den rosa månaden är snart slut, men det hemska fortsätter och jag fortsätter att stödja Rosa Bandet Året Runt!
    Bra och viktigt inlägg på dagens tema!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  6. Fina och viktiga bilder! Rosa är egentligen en av de färger jag gillar mest men jag gillar inte rosa när det blir en påminnelse om cancer. Ruskigt och läskigt men så viktigt att kämpa mot.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Visst känns det, på en mängd olika vis, när rosa påminner oss om det fruktansvärda! Men vi knyter nävarna och kämpar emot!!!
    Älskar rosa o fint bidrag.
    Kram Tatjanis

    SvaraRadera