fredag 17 oktober 2014

Fredag!

 Hej!

Äntligen fredag, vad jag har längtat. Jag ser fram emot att få tända ljus i nya ljuskoppar och duka fredagsfint. I dag behöver jag inte köpa någon fredagsbukett, den vi fick av bilfirman förra torsdagen är fortfarande fin.
 I kväll ska vi äta något som jag inte har ätit sedan jag var student. Vi ska äta bakad potatis med skagenröra, skinkröra, vitlökssmör och riven ost. Jag funderar på att koka potatisen i tjugo minuter innan den går i ugnen, då tar det inte riktigt lika lång tid. Frågan är om det blir lika bra/gott, jag vill inte äta en seg potatis
Vår helg består av kalasande, eller rättare sagt tjejluncher. T ska skjutsas till vår kommuns alla hörn och äta. Nu för tiden har T och hennes vänner inga kalas utan de bjuder varandra på lunch, vilket  egentligen är trevligare och mindre onyttigt. Det är roligt att det händer saker, det är bara det att alla tjejerna fyller på hösten och vintern. vilket gör att helgerna snabbt blir fullbokade och tillsammans med lucia, klassfester och dansuppvisningar blir det väldigt lite tid här hemma. Jag får vara glad över att hon är hemma på kvällarna.......så länge det varar.

Jag hoppas att ni får en fin fredag!

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar