fredag 3 oktober 2014

"Jag håller dig i stjärten"

Chili, om ni visste vilken respekt jag har för denna färgglada, starka och goda frukten. För ett par år sedan hackade jag chili och hade ett litet sår på tummen. Jag överdriver inte när jag säger att det kändes som att tummen brann. Till slut fick snälla J cykla till affären och köpa citron. Sedan gick jag runt här hemma med tummen instoppad i citronen i några minuter och tänk, all brinnande smärta försvann. Citronen hade neutraliserat chilifruktens hetta. Tips! Tips!

Hej!

Visst är det skönt med fredag? Den här veckan har känts extra lång och det är konstigt eftersom jag var hemma och var sjuk i måndags. Vissa veckor känns bara så låååånga. 

I dag har J varit hemma med en krasslig M, hon är förkyld och har feber. Klockan 4 kom hon ner och sa att det var svårt att andas och efter nässpray somnade hon om, själv kunde jag inte somna och jag överdriver inte när jag skriver att jag  är lite småtrött så här på kvällskvisten.

I dag blev det T favoriträtt "Jag håller dig i stjärten". Hon åt och åt och nu funderar J och jag på vad vi ska äta för att bli mätta. Receptet finns här.

Önskar er en fin kväll!

Kramar Lena

1 kommentar:

  1. Visst behöver man höstblommor också. Så fint! Jag tror bestämt att jag måste testa den där "stjärträtten" någon dag ;). Låter vansinnigt gott!

    Ha en fortsatt fin helg och hoppas att M mår bättre nu!

    Kram Malin

    SvaraRadera