torsdag 9 oktober 2014

Lite färg och "tredje gången gillt"

Hej!

Nu har jag försökt publicara mitt inlägg flera gånger, lite av texten försvinner och det blir en kort hälsning.

I dag är det mulet och det har regnat hela dagen. Alla höstens vackra färger försvinner i det gråa och det är svårt att inte gäspa.

I går tittade solen fram och jag försökte hinna ta lite höstbilder, men varje gång jag tog fram min kamera gick solen och gömde sig. Det kändes nästa som att den drev med mig. Några få höstbilder fick jag med mig hem.
Jag sitter i soffan och njuter av att ta helg. Jo, ni läste rätt. Veckans sista arbetsdag tar jag TFP och vårdar förkyld T, hon är feberfri men har ont i öronen. I morgon blir det en miniskola här hemma. Jag har, på Ts begäran, varit till hennes skola och hämtat böcker så att hon inte kommer för långt efter.

I morgon är det äntligen fredag och det ska bli skönt att få mysa med barnen och strosa runt i mysbyxor. Jag gillar fredagar, veckans bästa dag. Vi har inte planerat vad vi ska äta, har ni några förslag?

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar