tisdag 14 oktober 2014

På en mur

Visst är det fina färger som vår natur bjuder på? De här röda fina löven var jag tvungen att fånga med min kamera. De lyste vackert mot den gråa muren och jag trasslade in mig mellan den och en svart blank Mercedes. Jag drog in magen och var rädd att blixtlåset på min jacka skulle repa lacken. Vad gör man inte för att fånga lite färg en mulen höstdag.
Hej!

Jag är trött i dag, vi är trötta i dag. När jag vaknade var det kolsvart både ute och inne. M trodde att vi väckte henne mitt i natten och T sa att hon nyss hade somnat. Tänk att vi fick väcka M, det händer nästan aldrig. 

M ville absolut inte åka till förskolan, stora tårar kom och mitt "mammahjärta" fick ont. Tänk att vi väljer att lämnar våra barn hos andra (duktiga, snälla och omtänksamma) hela dagarna och tänk att vi lämnar dem trots att de inte vill. Jag har stannat många gånger bakom husknuten och låtit tårarna komma. Jag vet att det oftast, inte alltid, går över när jag stängt dörren men jag kommer aldrig bli vän med känslan att lämna. Jag är helt enkelt för "blödig". 
Jag vill också berätta att när jag hämtar M är hon glad och vill alltid leka färdigt innan vi går hem. Jag vet att hon trivs men får hon välja stannar hon hellre hemma.

Önskar er en fin dag!

Kram Lena


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar