onsdag 1 oktober 2014

Välkommen oktober! Jag är redo.

 Hej på er!

Nu är det oktober och det känns, det börjar bli kallt både ute och inne. 

September var stundtals väldigt varm och solig och vi var ute så mycket som möjligt. Det gäller att bygga upp en stor dos D-vitamin inför vinterns mörka månader. Vi har ätit kräftor och njutit av gott sällskap. Vi har också gått från kall plockmat till rejäla varma maträtter från ugnen. 

Varför blir bilderna suddigare när jag gör ett kollage i fotoprogrammet?
Jag har också landat lite i jobbet och hittat rytmen. Nu känner jag att jag har accepterat tempot (efter sommarlovet), och att det kanske inte alltid blir enligt planeringen. Jag är nöjd med (min) september även om bacillerna överföll mig förra veckan. Jag börjar bli frisk och snart är det fredag. 

Alla årstider har sin plats hos mig. Jag rustar mig inför mörkare tider, inför höstmyset!  Jag har bunkrat upp med värmeljus och snart kommer en leverans med bland annat finaste ljuskopparna, mysigaste kuddarna till soffan och te med smak av advent. Jag är redo!

I kväll har J föräldramöte och det finaste jag får ta del av ligger nyduschade och jättetrötta i soffan, snart ska de natta kudden. Just nu, i detta ögonblick känner jag lugnet.

Ha det fint!

Kram



2 kommentarer:

  1. Te med smak av advent. Jag får jullängt. Om du gör bilderna små innan du gör collaget och sedan förstorar dem i inlägget brukar det bli bättre. Vad använder du för program?
    Visst är det konstigt att vi byter ut våra matvanor efter årstiderna. Vi blir alltid bjudna på kräftskiva hos barnens farfar ett par dagar innan jul. Vi sitter i uterummet som han har värmt upp och fyllt med ljus. Det är stämningsfullt och såååå gott.
    Ha det bäst.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Ps tittade på ditt collage igen och du bilderna är hur bra som helst.

    SvaraRadera